Rättigheter vid köp av abonnemang

Läs om dina rättigheter när du tecknar ett mobilabonnemang. Till exempel vad som gäller vid reklamation, bindningstid, ångerrätt och andra vanliga frågor.

Välj vad du vill läsa mer om

Välj det här alternativet om du vill veta vad som gäller när abonnemanget inte fungerar som det ska. Det kan till exempel vara att du inte har täckning trots att operatören sagt att det ska finnas.

Läs om problem med abonnemang

Välj detta alternativ om du befinner dig i någon av följande situationer:

  • Abonnemanget eller mobiltelefonen har inte levererats till dig inom den tid som du och företaget kommit överens om.

  • Du och företaget har inte kommit överens om någon tid, men det har gått minst 30 dagar sedan köpet och varan har inte levererats.

  • Du har frågor om kostnader du fått på grund av förseningen.

Gör så här om leveransen är försenad

Välj det här alternativet om du vill:

  • läsa mer om vad som gäller kring bindningstid och uppsägningstid

  • veta hur du går tillväga för att säga upp ett avtal.

Läs om bindningstid och uppsägningstid

Välj detta alternativ om du vill läsa om vad som gäller när företaget ändrar priset eller villkoren i ditt avtal.

Läs om ändring av pris eller villkor

Välj det här alternativet om du ångrar köpet av en mobiltelefon eller ett abonnemang.

Gör så här om du ångrar köpet