Abonnemangsfällor – gratisvaror och provpaket
Om du har hamnat i ett abonnemang utan att du har godkänt ett avtal så har du troligtvis hamnat i en abonnemangsfälla. Om du är drabbad – betala inte för något du inte har beställt, bestrid alla krav som du får och kom ihåg att du inte får en betalningsanmärkning så länge du kan visa att du har bestridit de felaktiga kraven.
Samarbete:Denna sida är en del av Europeiska unionens konsumentprogram (2014-2020).
Tänk på det här
Du har ångerrätt i 14 dagar när du köper något på distans, till exempel på internet eller telefon. Om det gäller ett distansköp kan du använda din ångerrätt för att komma ur en abonnemangsfälla.
Säg upp allting skriftligt och spara kopior som bevis.
Du är inte skyldig att betala om det inte var tydligt att det kostade något.
Välj vad du vill läsa mer om
Källa: ECC SverigeKonsumentverket
Granskad: 18 maj 2020
Denna webbplats är en del av Europeiska Unionens Konsumentprogram (2014:2020). ECC Sverige är en del av Konsumentverkets upplysningstjänst Hallå konsument och delfinansieras av europeiska unionen.