Har du frågor kring geoblockering kan du vända dig till din nationella kontaktpunkt för geoblockering. Det finns en kontaktpunkt i varje EU-land samt i Norge, Island, Liechtenstein och Storbritannien. Kontaktpunkternas syfte är att underlätta för företag och konsumenter att erbjuda och köpa produkter på den inre marknaden och säkerställa den fria rörligheten.
Kontaktpunkt i Sverige – Konsument Europa
Konsument Europa har i uppdrag att informera konsumenter vid köp av produkter från andra EU-länder.
Mejl: konsumenteuropa@konsumentverket.se
Brev: Konsumentkontaktpunkt enligt geoblockering, Konsument Europa, Box 48, 65102 Karlstad
Vad kan du få hjälp med?
Konsument Europa kan ge information om:
- Konsumenträttigheter vid köp av varor och tjänster inom EU, Norge, Island och Storbritannien
- Möjligheter till rättslig prövning av tvister
Det kostar inget att ta kontakt med oss.
Hitta kontaktpunkter i andra länder på EU-kommissionens webbplats
Lär dig mer om geoblockering och geoblockeringsförordningen