Konsumentvägledning Västervik

För dig som bor i Västerviks kommun.

Konsumentvägledningen i Västervik ger dig som konsument förköpsrådgivning, förebyggande konsumentrådgivning och hjälp till självhjälp vid reklamationer och tvistlösning. Konsumentvägledningen i Västervik erbjuder hjälp till dig som är bosatt i Västerviks kommun.

Våra tjänster

  • Hjälper till att tolka avtal etc
  • Kan hjälpa till med anmälan till ARN
  • Hjälper till i samband med privatköp
  • Informerar företagare om konsumentfrågor
  • Kan hjälpa till att kontakta företag
  • Ger konsumenter vägledning i frågor om köp av varor och tjänster

Kontaktuppgifter

Mellan den 8/7 och den 2/8 har vi semesterstängt. Den 6/8 öppnar vi som vanligt igen.

Besöksadress

Återvändsgatan 13
59380 Västervik

Besökstider

Tar emot besök efter överenskommelse.

Telefon:

010-355 40 50

Telefontider:

Ordinarie tider: Tisdagar kl.10:00-12:00, torsdagar kl.10:00-11:00.

Postadress:

Återvändsgatan 13
59380 Västervik

Vad är kommunal konsumentvägledning?

Många kommuner erbjuder sina invånare konsumentvägledning och kan ge ett mer personligt stöd än den nationella vägledningen samt vid behov erbjuda fysiska möten. Det är särskilt viktigt för konsumenter med särskilda behov, till exempel för personer med funktionsnedsättning eller språksvårigheter.

Frågorna kan handla om hjälp med att reklamera en vara eller en tjänst och information om vilka rättigheter och skyldigheter konsumenten har. Ibland hjälper konsumentvägledarna till att tolka avtal och kan i vissa fall även medla mellan konsument och företag.

Utöver kommunal konsumentvägledning och Konsumentverkets nationella vägledning finns det flera olika organisationer som hjälper konsumenter med oberoende fakta och vägledning.

Bor du i en annan kommun

Ange ort eller gatuadress för att hitta konsumentvägledning i din kommun. Bor du i Stockholms stad anger du stadsdel eller gatuadress.