Konsumentvägledning Sigtuna

För dig som bor i Sigtuna kommun.

Konsumentvägledningen ger förköpsrådgivning, förebyggande konsumentvägledning och hjälp till självhjälp vid reklamationer och tvistlösning. Vi hjälper dig som bor i Sigtuna kommun.

Våra tjänster

  • Hjälper till att tolka avtal etc
  • Kan hjälpa till med anmälan till ARN
  • Informerar företagare om konsumentfrågor

Kontaktuppgifter

Besöksadress

Södergatan 20
19585 MÄRSTA

Besökstider

Endast tidsbokning

Telefon:

08-591 260 00

Telefontider:

Måndag - Fredag kl. 8:00-16:00

Postadress:

Södergatan 20
19585 MÄRSTA

Vad är kommunal konsumentvägledning?

Många kommuner erbjuder sina invånare konsumentvägledning och kan ge ett mer personligt stöd än den nationella vägledningen samt vid behov erbjuda fysiska möten. Det är särskilt viktigt för konsumenter med särskilda behov, till exempel för personer med funktionsnedsättning eller språksvårigheter.

Frågorna kan handla om hjälp med att reklamera en vara eller en tjänst och information om vilka rättigheter och skyldigheter konsumenten har. Ibland hjälper konsumentvägledarna till att tolka avtal och kan i vissa fall även medla mellan konsument och företag.

Utöver kommunal konsumentvägledning och Konsumentverkets nationella vägledning finns det flera olika organisationer som hjälper konsumenter med oberoende fakta och vägledning.

Bor du i en annan kommun

Ange ort eller gatuadress för att hitta konsumentvägledning i din kommun. Bor du i Stockholms stad anger du stadsdel eller gatuadress.