Konsumentvägledning, Medborgarkontoret Skärholmen, Stockholms stad

För dig som bor i Skärholmens stadsdelsförvaltning.

Medborgarkontoren är till för dig som vill ha information och vägledning vid ett personligt möte. Samhällsvägledarna svarar på alla typer av frågor om kommunal service och offentlig service. Du får svar direkt eller rätt hänvisning till den som kan svara på frågan. Samhällsvägledarna visar hur du hittar information och uträttar ärenden på internet. Samhällsvägledarna på medborgarkontoret ger även konsumentinformation.

Våra tjänster

  • Hjälper till att tolka avtal etc
  • Kan hjälpa till med anmälan till ARN
  • Informerar företagare om konsumentfrågor

Kontaktuppgifter

Besöksadress

Måsholmstorg 20
12748 SKÄRHOLMEN

Besökstider

Öppettider tom 30 april: måndag, onsdag, torsdag 08-16.30 tisdag 08-19.00 fredag 08-16.00 Öppettider 1 maj till 22 augusti: måndag till torsdag 08-16.00 fredag 08-15.00 Öppettider 25 augusti till 29 augusti: måndag, onsdag och torsdag: 08-16.00

Telefon:

08-50824050

Postadress:

Box 503
12748 SKÄRHOLMEN

Vad är kommunal konsumentvägledning?

Många kommuner erbjuder sina invånare konsumentvägledning och kan ge ett mer personligt stöd än den nationella vägledningen samt vid behov erbjuda fysiska möten. Det är särskilt viktigt för konsumenter med särskilda behov, till exempel för personer med funktionsnedsättning eller språksvårigheter.

Frågorna kan handla om hjälp med att reklamera en vara eller en tjänst och information om vilka rättigheter och skyldigheter konsumenten har. Ibland hjälper konsumentvägledarna till att tolka avtal och kan i vissa fall även medla mellan konsument och företag.

Utöver kommunal konsumentvägledning och Konsumentverkets nationella vägledning finns det flera olika organisationer som hjälper konsumenter med oberoende fakta och vägledning.

Bor du i en annan kommun

Ange ort eller gatuadress för att hitta konsumentvägledning i din kommun. Bor du i Stockholms stad anger du stadsdel eller gatuadress.