Konsumentvägledning Ängelholm

För dig som bor i Ängelholms kommun.

Konsumentrådgivningen i Ängelholms kommun ger dig som konsument information och tips inför köp av varor eller tjänster. Att berätta vad du som konsument har för rättigheter och skyldigheter. Samt att informera om vad du som konsument bör tänka på när du framför klagomål på en vara eller en tjänst. Vi hjälper dig som bor i Ängelholms kommun.

Våra tjänster

  • Ger konsumenter vägledning i frågor om köp av varor och tjänster

Kontaktuppgifter

Telefon:

043187000

E-postadress:

info@engelholm.se

Telefontider:

Konsumentrådgivaren i Ängelholms kommun nås via Kundtjänst på telefonnummer 0431-87000 alternativt info@engelholm.se
Telefontid hos Kundtjänst är vardagar klockan 8-16

Postadress:

Östravägen 2
26280 Ängelholm

Vad är kommunal konsumentvägledning?

Många kommuner erbjuder sina invånare konsumentvägledning och kan ge ett mer personligt stöd än den nationella vägledningen samt vid behov erbjuda fysiska möten. Det är särskilt viktigt för konsumenter med särskilda behov, till exempel för personer med funktionsnedsättning eller språksvårigheter.

Frågorna kan handla om hjälp med att reklamera en vara eller en tjänst och information om vilka rättigheter och skyldigheter konsumenten har. Ibland hjälper konsumentvägledarna till att tolka avtal och kan i vissa fall även medla mellan konsument och företag.

Utöver kommunal konsumentvägledning och Konsumentverkets nationella vägledning finns det flera olika organisationer som hjälper konsumenter med oberoende fakta och vägledning.

Bor du i en annan kommun

Ange ort eller gatuadress för att hitta konsumentvägledning i din kommun. Bor du i Stockholms stad anger du stadsdel eller gatuadress.