Konsumentråd Kumla

För dig som bor i Kumla kommun.

Vi erbjuder allmän rådgivning via telefon och mejl till våra kommunmedlemmar. Vi tar inga personliga möten. Vi har ingen konsumentvägledning utanför telefontiderna. Måndagar kl 08.00-10.00 Torsdagar kl 14.00-16.00 Fredagar kl 10.00-12.00 För avvikande öppettider se:https://www.kumla.se/omsorg-och-stod/konsumentvagledning.html.

Våra tjänster

  • Ger konsumenter vägledning i frågor om köp av varor och tjänster

Kontaktuppgifter

STÄNGT 1 juli - 31 augusti Vänd dig till Hallå Konsument under den perioden.

Telefon:

019-58 80 00

Telefontider:

Hör av dig till servicecenter för att komma i kontakt med konsumentvägledaren.

Postadress:

Box 1085
69225 Kumla

Vad är kommunal konsumentvägledning?

Många kommuner erbjuder sina invånare konsumentvägledning och kan ge ett mer personligt stöd än den nationella vägledningen samt vid behov erbjuda fysiska möten. Det är särskilt viktigt för konsumenter med särskilda behov, till exempel för personer med funktionsnedsättning eller språksvårigheter.

Frågorna kan handla om hjälp med att reklamera en vara eller en tjänst och information om vilka rättigheter och skyldigheter konsumenten har. Ibland hjälper konsumentvägledarna till att tolka avtal och kan i vissa fall även medla mellan konsument och företag.

Utöver kommunal konsumentvägledning och Konsumentverkets nationella vägledning finns det flera olika organisationer som hjälper konsumenter med oberoende fakta och vägledning.

Bor du i en annan kommun

Ange ort eller gatuadress för att hitta konsumentvägledning i din kommun. Bor du i Stockholms stad anger du stadsdel eller gatuadress.