Konsument Skellefteå

För dig som bor i Robertsfors kommun, Malå kommun och Skellefteå kommun.

Vi ger invånare i Skellefteå, Robertsfors och Malå kommuner råd om konsumenträtt, dvs när det handlar om köp mellan en privatperson och ett företag. Du kan få råd före köp, vägledning vid problem efter ett köp och stöd vid reklamationer. Vi är opartiska och våra tjänster är kostnadsfria.

Våra tjänster

  • Ger konsumenter vägledning i frågor om köp av varor och tjänster

Kontaktuppgifter

Mellan19 juli-2 augusti har vi semesterstängt. Övrig tid under sommaren har vi begränsad bemanning vilket kan innebära längre svarstider.

Telefon:

0910-735000, tryck 4

Telefontider:

Ring Skellefteå kommuns kundtjänst, berätta kort om ditt ärende och be att få prata med konsumentvägledaren så ringer vi upp dig.

Postadress:

Skellefteå kommun, Konsumentvägledningen
93185 Skellefteå

Vad är kommunal konsumentvägledning?

Många kommuner erbjuder sina invånare konsumentvägledning och kan ge ett mer personligt stöd än den nationella vägledningen samt vid behov erbjuda fysiska möten. Det är särskilt viktigt för konsumenter med särskilda behov, till exempel för personer med funktionsnedsättning eller språksvårigheter.

Frågorna kan handla om hjälp med att reklamera en vara eller en tjänst och information om vilka rättigheter och skyldigheter konsumenten har. Ibland hjälper konsumentvägledarna till att tolka avtal och kan i vissa fall även medla mellan konsument och företag.

Utöver kommunal konsumentvägledning och Konsumentverkets nationella vägledning finns det flera olika organisationer som hjälper konsumenter med oberoende fakta och vägledning.

Bor du i en annan kommun

Ange ort eller gatuadress för att hitta konsumentvägledning i din kommun. Bor du i Stockholms stad anger du stadsdel eller gatuadress.