Idela Kunskapscentrum

För dig som bor i Farsta stadsdelsförvaltning.

Farsta, Kungsholmen, Norra innerstaden, Södermalm. Vi ger opartisk vägledning i de konsumenträttsliga lagarna så att du får reda på det du behöver veta för att till exempel göra en reklamation. Du kan även kontakta oss om du har frågor inför ett köp av en vara eller en tjänst.

Våra tjänster

  • Hjälper till att tolka avtal etc
  • Kan hjälpa till med anmälan till ARN
  • Kan hjälpa till att kontakta företag
  • Ger konsumenter vägledning i frågor om köp av varor och tjänster

Kontaktuppgifter

Telefon:

08-508 09 120

E-postadress:

fraga@idela.nu

Telefontider:

SEMESTERSTÄNGT vecka 29-30.
Telefontider måndag-fredag klockan 9.00-13.00
Stängt helgdagar och helgdagsaftnar.

Postadress:

Endast tidsbokade besök.
16451 Kista

Vad är kommunal konsumentvägledning?

Många kommuner erbjuder sina invånare konsumentvägledning och kan ge ett mer personligt stöd än den nationella vägledningen samt vid behov erbjuda fysiska möten. Det är särskilt viktigt för konsumenter med särskilda behov, till exempel för personer med funktionsnedsättning eller språksvårigheter.

Frågorna kan handla om hjälp med att reklamera en vara eller en tjänst och information om vilka rättigheter och skyldigheter konsumenten har. Ibland hjälper konsumentvägledarna till att tolka avtal och kan i vissa fall även medla mellan konsument och företag.

Utöver kommunal konsumentvägledning och Konsumentverkets nationella vägledning finns det flera olika organisationer som hjälper konsumenter med oberoende fakta och vägledning.

Bor du i en annan kommun

Ange ort eller gatuadress för att hitta konsumentvägledning i din kommun. Bor du i Stockholms stad anger du stadsdel eller gatuadress.