Frågor och svar | Kategori: Ångerrätt och öppet köp

Ångerrätt även om företaget inte svarar?

Fråga från konsument:

Hej
jag var på marknad i ljung och teckande ett avtal 23/9 på ett bredband och fick med en dator och när jag kom hem ångrar jag detta.
kontaktade företaget och meddelade detta. fick då en mail adress som jag skulle skriva till för att få information om hur jag skulle skicka detta tillbaka. Har mailat detta företag TryggNord som står bakom Minglamobil. gjorde detta den 28/9. Har inte fått något svar, har åter skrivit till dem idag och även försökt via telefon få tag på Mingla men efter suttit i telefon 2 X 20 min inget svar.
Min fråga gäller min ångerrätt även om de inte hör av sig trotts att jag skickat mail innan 14 dagar har gått.
MVh
Sven

Svar:

Hej Sven,

Vad bra att du har mejlat, då kan du bevisa att du har ångrat dig och när du har talat om det för företaget. Det har ingen betydelse om företaget svarar dig inom 14 dagar, det viktiga är att du kan visa att du har ångrat dig inom rätt tid. Du förlorar alltså inte din ångerrätt om företaget inte svarar dig inom tiden för ångerrätten.

Om du har kontakt med två företag kan det vara bra att lägga båda som mottagare när du skickar mejl, eller att skicka samma mejl till båda.

I vår artikel hittar du mer information om ångerrätt

Vänligen



Frågan är stängd!

Frågan är stängd, därför går det inte att ställa en följdfråga eller lämna kommentarer längre.

Hittar du inte svaret? Ställ en egen fråga!

Ställ fråga

Vi svarar på dina frågor