Kontakta oss

Har du frågor om coronaviruset?

Här på vår webbplats kan du läsa om vad som gäller i olika konsumentsituationer

Skicka e-post: info@hallakonsument.se

Postadress:
Konsumentverket/KO
Box 48
651 02 Karlstad

Lång väntetid?

Våra handläggningstider varierar och ibland kan du få vänta få längre på vårt svar. Vi arbetar för korta väntetider, samtidigt som vi vill kunna erbjuda rätt hjälp till alla konsumenter som hör av sig till oss. 

Om din fråga är brådskande kan du försöka kontakta konsumentvägledningen i din kommun.

Sök efter din kommunala konsumentvägledning

 

Vi svarar inom 2 arbetsdagar
Tjänsten är stängd.

I chatten ställer du korta frågor när du vill ha snabba svar. Om du fyller i din e-postadress kan du dessutom få svaret skickat till din mejl. Ett bra stöd när du ska prata med säljaren.  

Har du frågor om coronaviruset?

Här på vår webbplats kan du läsa om vad som gäller i olika konsumentsituationer

För lång väntetid?

Om du tycker att det är för lång väntetid till vår chatt kan du även kontakta konsumentvägledningen i din kommun. Via nedanstående länk kan du söka efter konsumentvägledning där du bor.

Sök efter kommunal konsumentvägledning

 

 

Tjänsten är stängd.

Jag vill bli uppringd

Tjänsten är stängd

 

Har du frågor om coronaviruset?

Här på vår webbplats kan du läsa om vad som gäller i olika konsumentsituationer

För lång väntetid?

Om du tycker att det är för lång väntetid till vår telefonvägledning kan du även kontakta konsumentvägledningen i din kommun. Via nedanstående länk kan du söka efter konsumentvägledning där du bor.

Sök efter kommunal konsumentvägledning

Kontakta konsumentbyråerna

Fyra konsumentbyråer ingår i samarbetet med Hallå konsument. De ger oberoende vägledning inom sina respektive expertisområden: bank & finans, försäkring, energimarknad (el & gas), samt telekom (abonnemang för tv, telefoni, bredband och fiberanslutningar).

Kontakta byråerna endast om ditt ärende rör något av deras respektive expertområden. 

Mer om Konsumenternas bank- och finansbyrå

Mer om Konsumenternas försäkringsbyrå

Mer om Konsumenternas energimarknadsbyrå

Mer om Telekområdgivarna


Vad kostar samtalet? Att ringa Hallå konsument är gratis. Vi tar inte ut någon kostnad för samtalet. Ibland tar telefonoperatörer ut avgifter för att ringa 0771-nummer. Kontrollera med din operatör om de gör det och i så fall hur mycket.

Det är vi som hjälper dig