Kontakta oss

Vägledningen har begränsade öppettider

På grund av den rådande situationen kring coronaspridningen har vi begränsade öppettider i vår telefon och chatten är stängd tills vidare. Du är välkommen att ringa till oss vardagar kl 09.00-12.00. Via vårt frågeforum och mejl når du oss som vanligt, men på grund av hög belastning kan svarstiderna vara längre än vanligt.

Har du frågor om coronaviruset?

Här på vår webbplats kan du läsa om vad som gäller i olika konsumentsituationer

Skicka e-post: info@hallakonsument.se

Postadress:
Konsumentverket/KO
Box 48
651 02 Karlstad

För lång väntetid?

Just nu får vi många konsumentfrågor med anledning av coronaviruset och vår handläggningstid är därför något längre än vanligt. Om du vill ha ett snabbare svar kan du försöka kontakta konsumentvägledningen i din kommun.

Sök efter kommunal konsumentvägledning

 

Vi svarar inom 2 arbetsdagar
Tjänsten är stängd.

I chatten ställer du korta frågor när du vill ha snabba svar. Om du fyller i din e-postadress kan du dessutom få svaret skickat till din mejl. Ett bra stöd när du ska prata med säljaren.  

Har du frågor om coronaviruset?

Här på vår webbplats kan du läsa om vad som gäller i olika konsumentsituationer

För lång väntetid?

Om du tycker att det är för lång väntetid till vår chatt kan du även kontakta konsumentvägledningen i din kommun. Via nedanstående länk kan du söka efter konsumentvägledning där du bor.

Sök efter kommunal konsumentvägledning

 

 

Tjänsten är stängd.

Jag vill bli uppringd

Tjänsten är stängd

På grund av den rådande situationen kring coronaspridningen har vi begränsade öppettider i vår telefon och chatt tills vidare. Du är välkommen att ringa till oss vardagar klockan 09.00-12.00. Via vårt frågeforum och mejl når du oss som vanligt, men på grund av hög belastning kan svarstiderna vara längre än vanligt.

 

Har du frågor om coronaviruset?

Här på vår webbplats kan du läsa om vad som gäller i olika konsumentsituationer

För lång väntetid?

Om du tycker att det är för lång väntetid till vår telefonvägledning kan du även kontakta konsumentvägledningen i din kommun. Via nedanstående länk kan du söka efter konsumentvägledning där du bor.

Sök efter kommunal konsumentvägledning

Kontakta konsumentbyråerna

Fyra konsumentbyråer ingår i samarbetet med Hallå konsument. De ger oberoende vägledning inom sina respektive expertisområden: bank & finans, försäkring, energimarknad (el & gas), samt telekom (abonnemang för tv, telefoni, bredband och fiberanslutningar).

Kontakta byråerna endast om ditt ärende rör något av deras respektive expertområden. 

Mer om Konsumenternas bank- och finansbyrå

Mer om Konsumenternas försäkringsbyrå

Mer om Konsumenternas energimarknadsbyrå

Mer om Telekområdgivarna


Vad kostar samtalet? Att ringa Hallå konsument är gratis. Vi tar inte ut någon kostnad för samtalet. Ibland tar telefonoperatörer ut avgifter för att ringa 0771-nummer. Kontrollera med din operatör om de gör det och i så fall hur mycket.

Det är vi som hjälper dig