Hallå konsuments podd

Hallå konsuments poddar tar upp viktiga konsumentproblem och ger svar på några av de vanligaste frågorna vi får från konsumenter. Lyssna på våra poddar som handlar om till exempel ångerrätt, hantverkare, bilköp, inställda och försenade flyg, bilverkstäder, kemikalier i barns vardag och märkningar. I podden förklarar vi vad du ska tänka på innan ett köp och vad du kan göra om köpet gått snett. I varje avsnitt tar vi hjälp av experter för att reda ut vad som gäller.

Anmäla till Arn

Om Allmänna reklamationsnämnden, ARN, vad du kan anmäla och hur det går till.

Autogiro

Hur det funkar med betalningar via autogiro.

Barn och kemikalier

Det här kan du som förälder tänka på för att ge ditt barn en säkrare vardag.

Bilverkstäder

Det här kan du göra om du får problem med din bilverkstad.

Fakturor

Tänk på det här när du hanterar dina betalningar, eventuella påminnelser och fakturor du inte anser att du ska betala.

Försenade flyg

Vad du har för rättigheter när flyget blir försenat.

Hantverkstjänster

Vad som gäller när hantverkaren gjort ett dåligt jobb.

Inställt flyg

Vad du har för rättigheter när flyget blir inställt, du missar en anslutning eller om flygbolaget ändrar i tidtabellen.

Köp av begagnad bil hos bilhandlare

Så går du tillväga om det blir fel på bilen som du har köpt av en bilhandlare.

Märkningar

Vad du kan tänka på när du väljer produkter utifrån olika märkningar.

Reklamation

Vad du kan göra om det är fel på något du köpt.

Skönhetsbehandlingar

Det här gäller för behandlingar av naglar och skägg eller en klippning och färgning hos frisör.