Kontakta oss

Du kan kontakta Hallå konsument
om du har frågor om köp av varor och tjänster,
eller om villkor i avtal eller reklamationer.
Vi svarar också på frågor om
att handla hållbart
och annat som du som konsument behöver hjälp med.
Vi svarar på dina frågor på svenska
eller på engelska om du hellre vill det.

Du kan ringa oss

Kontaktcentret har öppet måndag, tisdag, onsdag, torsdag klockan 9.00 till 15.00, fredag klockan 9.00 till 12.00.

Telefonnummer: 0771 - 525 525.
Samtalet kostar ungefär som ett lokalsamtal.
Hur mycket du får betala
beror på vilken teleoperatör du har.
Tala med din teleoperatör för att få veta exakt pris.

Om du ringer från utlandet är telefonnumret: 0046 771 525 525

Telefonstöd vid tal-, röst- och språksvårigheter,
ring via Teletal.

Du kan skicka e-post

Du kan använda vårt kontaktformulär för att skicka e-post eller brev till oss.

Du kan skriva brev till oss

Hallå konsument,
Box 48,
651 02 Karlstad

Du kan också kontakta oss via vår chatt och vårt frågeforum.
Vi finns även på Facebook och Twitter.

Allmänna handlingar

Alla handlingar som kommer in till Hallå konsument blir allmänna.
De personer som vill kan begära att få läsa handlingarna.
Tänk därför på vilka uppgifter du väljer att skicka in till oss.
Kom ihåg att vi behöver dina kontaktuppgifter
för att svara dig via e-post och brev.