Konsumentvägledning Strängnäs

För dig som bor i Strängnäs kommun.

Våra tjänster

  • Hjälper till med anmälan till ARN
  • Ger konsumenter vägledning i frågor om köp av varor och tjänster

Kontaktuppgifter

Telefon:

0152-293 00

Telefontider:

Måndagar kl. 10:00-12:00
Övriga dagar: ring 0152-293 00, lämna namn, telefonnummer och ärende på telefonsvararen. Du kan också skicka ditt ärende till konsument@strangnas.se eller ringa växeln på 0152-29100, lämna namn och telefonnummer, så ringer vi up

Postadress:

Nygatan 10
64580 Strängnäs

Vad är kommunal konsumentvägledning?

Många kommuner erbjuder sina invånare konsumentvägledning och kan ge ett mer personligt stöd än den nationella vägledningen samt vid behov erbjuda fysiska möten. Det är särskilt viktigt för konsumenter med särskilda behov, exempelvis personer med funktionsnedsättning eller språksvårigheter.

Frågorna kan handla om hjälp med att reklamera en vara eller en tjänst och information om vilka rättigheter och skyldigheter konsumenten har. Ibland hjälper konsumentvägledarna till att tolka avtal och kan i vissa fall även medla mellan konsument och företag.

Utöver kommunal konsumentvägledning och den nationella upplysningstjänsten Hallå konsument finns det flera olika organisationer som hjälper konsumenter med oberoende fakta och vägledning.

Bor du i en annan kommun

Skriv in din gata eller ort för att hitta konsumentvägledning i din kommun.