Konsumentvägledning Spånga-Tensta, Stockholms stad

För dig som bor i Spånga-Tensta stadsdelsförvaltning.

Våra tjänster

  • Hjälper till att tolka avtal etc
  • Hjälper till med anmälan till ARN
  • Medlar mellan konsument och företagare
  • Hjälper till i samband med privatköp
  • Informerar företagare om konsumentfrågor
  • Hjälper till att kontakta företag

Kontaktuppgifter

Besöksadress

Tenstagången 49
16304 Spånga

Besökstider

Torsdag drop in kl. 13-16 fredag Vi tar även emot frågor via epost

Telefon:

08-508 030 50

Telefontider:

Du kan ringa när som helst och lämna dina kontaktuppgifter för att sedan
bli kontaktad av en konsumentvägledare.

Postadress:

Box 4066
16304 Spånga

Vad är kommunal konsumentvägledning?

Många kommuner erbjuder sina invånare konsumentvägledning och kan ge ett mer personligt stöd än den nationella vägledningen samt vid behov erbjuda fysiska möten. Det är särskilt viktigt för konsumenter med särskilda behov, exempelvis personer med funktionsnedsättning eller språksvårigheter.

Frågorna kan handla om hjälp med att reklamera en vara eller en tjänst och information om vilka rättigheter och skyldigheter konsumenten har. Ibland hjälper konsumentvägledarna till att tolka avtal och kan i vissa fall även medla mellan konsument och företag.

Utöver kommunal konsumentvägledning och den nationella upplysningstjänsten Hallå konsument finns det flera olika organisationer som hjälper konsumenter med oberoende fakta och vägledning.

Bor du i en annan kommun

Skriv in din gata eller ort för att hitta konsumentvägledning i din kommun.