Konsumentvägledning, Medborgarkontoret Skärholmen, Stockholms stad

För dig som bor i Skärholmens stadsdelsförvaltning.

Våra tjänster

  • Hjälper till att tolka avtal etc
  • Hjälper till med anmälan till ARN
  • Informerar företagare om konsumentfrågor

Kontaktuppgifter

Besöksadress

Bodholmsplan 2
12726 SKÄRHOLMEN

Besökstider

Öppettider tom 30 april: måndag, onsdag, torsdag 08-16.30 tisdag 08-19.00 fredag 08-16.00 Öppettider 1 maj till 22 augusti: måndag till torsdag 08-16.00 fredag 08-15.00 Öppettider 25 augusti till 29 augusti: måndag, onsdag och torsdag: 08-16.00

Telefon:

08-50824050

Postadress:

Box 503
12726 SKÄRHOLMEN

Vad är kommunal konsumentvägledning?

Många kommuner erbjuder sina invånare konsumentvägledning och kan ge ett mer personligt stöd än den nationella vägledningen samt vid behov erbjuda fysiska möten. Det är särskilt viktigt för konsumenter med särskilda behov, exempelvis personer med funktionsnedsättning eller språksvårigheter.

Frågorna kan handla om hjälp med att reklamera en vara eller en tjänst och information om vilka rättigheter och skyldigheter konsumenten har. Ibland hjälper konsumentvägledarna till att tolka avtal och kan i vissa fall även medla mellan konsument och företag.

Utöver kommunal konsumentvägledning och den nationella upplysningstjänsten Hallå konsument finns det flera olika organisationer som hjälper konsumenter med oberoende fakta och vägledning.

Bor du i en annan kommun

Skriv in din gata eller ort för att hitta konsumentvägledning i din kommun.