Konsumentrådgivningen i Göteborgs Stad

För dig som bor i Göteborgs stad.

Våra tjänster

  • Hjälper till att tolka avtal etc
  • Kan hjälpa till med anmälan till ARN
  • Hjälper till i samband med privatköp
  • Informerar företagare om konsumentfrågor
  • Ger konsumenter vägledning i frågor om köp av varor och tjänster

Kontaktuppgifter

Besöksadress

Ekelundsgatan 1
41118 Göteborg

Besökstider

Bokning av besök sker via hemsidan: https://goteborg.se/konsumentrad

Telefon:

031-368 08 00

Telefontider:

Måndag: 13.00-15.00
Tisdag: Stängt
Onsdag: 09.00 - 11.00
Torsdag: 09.00 - 11.00
Fredag: Stängt

Postadress:

Box 113 64
40428 Göteborg

Vad är kommunal konsumentvägledning?

Många kommuner erbjuder sina invånare konsumentvägledning och kan ge ett mer personligt stöd än den nationella vägledningen samt vid behov erbjuda fysiska möten. Det är särskilt viktigt för konsumenter med särskilda behov, till exempel för personer med funktionsnedsättning eller språksvårigheter.

Frågorna kan handla om hjälp med att reklamera en vara eller en tjänst och information om vilka rättigheter och skyldigheter konsumenten har. Ibland hjälper konsumentvägledarna till att tolka avtal och kan i vissa fall även medla mellan konsument och företag.

Utöver kommunal konsumentvägledning och Konsumentverkets nationella vägledning finns det flera olika organisationer som hjälper konsumenter med oberoende fakta och vägledning.

Bor du i en annan kommun

Skriv in din gata eller ort för att hitta konsumentvägledning i din kommun.