Konsumentjuridisk rådgivning i Västerås

För dig som bor i Västerås stad.

Våra tjänster

  • Hjälper till att tolka avtal etc
  • Hjälper till med anmälan till ARN
  • Medlar mellan konsument och företagare
  • Hjälper till i samband med privatköp
  • Informerar företagare om konsumentfrågor
  • Hjälper till att kontakta företag
  • Ger konsumenter vägledning i frågor om köp av varor och tjänster

Kontaktuppgifter

Besöksadress

Port-Anders Gata 3 T3,
72187 Västerås

Besökstider

Tidsbokade besök. Begränsade möjligheter till besök på kontoret under Corona.

Telefon:

021-392000

Telefontider:

Ordinarie telefontider: Måndag-torsdag klockan 9-12 och 13-15
Fredagar: klockan 9-12
Om det är telefonkö eller vi inte är på plats kan du skicka e-post till oss så kontaktar vi dig.
I nuläget tar vi ej emot fysiska besök pga corona.

Postadress:

Västerås stad, Konsumentjuridisk rådgivning,
72187 Västerås

Vad är kommunal konsumentvägledning?

Många kommuner erbjuder sina invånare konsumentvägledning och kan ge ett mer personligt stöd än den nationella vägledningen samt vid behov erbjuda fysiska möten. Det är särskilt viktigt för konsumenter med särskilda behov, exempelvis personer med funktionsnedsättning eller språksvårigheter.

Frågorna kan handla om hjälp med att reklamera en vara eller en tjänst och information om vilka rättigheter och skyldigheter konsumenten har. Ibland hjälper konsumentvägledarna till att tolka avtal och kan i vissa fall även medla mellan konsument och företag.

Utöver kommunal konsumentvägledning och den nationella upplysningstjänsten Hallå konsument finns det flera olika organisationer som hjälper konsumenter med oberoende fakta och vägledning.

Bor du i en annan kommun

Skriv in din gata eller ort för att hitta konsumentvägledning i din kommun.