Konsument Ljungby-Markaryd

För dig som bor i Markaryds kommun.

Våra tjänster

  • Hjälper till att tolka avtal etc
  • Hjälper till med anmälan till ARN
  • Medlar mellan konsument och företagare
  • Informerar företagare om konsumentfrågor
  • Hjälper till att kontakta företag
  • Ger konsumenter vägledning i frågor om köp av varor och tjänster

Kontaktuppgifter

Mellan den 21 december till 6 januari har Konsument Ljungby julstängt. Den 7 januari öppnar vi som vanligt igen. På grund av rådande omständigheter med samhällsspridning av covid-19 har vi just nu inte möjlighet att ta emot drop-inbesök. Kontakta oss via e-post eller per telefon så försöker vi hjälpa er via dessa kanaler i stället.

Besöksadress

Olofsgatan 9
34183 Ljungby

Besökstider

Kontakta oss för att boka ett besök. Ingen drop-in i Ljungby på tisdagar för tillfället.

Telefon:

0771 215 216

Telefontider:

Måndagar och torsdagar kl. 10:00-13:00

Postadress:

Olofsgatan 9
34183 Ljungby

Vad är kommunal konsumentvägledning?

Många kommuner erbjuder sina invånare konsumentvägledning och kan ge ett mer personligt stöd än den nationella vägledningen samt vid behov erbjuda fysiska möten. Det är särskilt viktigt för konsumenter med särskilda behov, exempelvis personer med funktionsnedsättning eller språksvårigheter.

Frågorna kan handla om hjälp med att reklamera en vara eller en tjänst och information om vilka rättigheter och skyldigheter konsumenten har. Ibland hjälper konsumentvägledarna till att tolka avtal och kan i vissa fall även medla mellan konsument och företag.

Utöver kommunal konsumentvägledning och den nationella upplysningstjänsten Hallå konsument finns det flera olika organisationer som hjälper konsumenter med oberoende fakta och vägledning.

Bor du i en annan kommun

Skriv in din gata eller ort för att hitta konsumentvägledning i din kommun.