Konsument Göteborg

För dig som bor i Partille kommun, Göteborgs stad och Mölndals stad.

Våra tjänster

  • Hjälper till att tolka avtal etc
  • Hjälper till med anmälan till ARN
  • Informerar företagare om konsumentfrågor

Kontaktuppgifter

Med anledning av Covid-19 har Konsument Göteborg tillfälligt stängt för besök men har istället tillfälligt utökade telefonrådgivningstider.

Besöksadress

Ekelundsgatan 1, plan 1
41118 Göteborg

Besökstider

Med anledning av Covid-19 har Konsument Göteborg tillfälligt stängt för besök. (Ordinarie besökstider: Måndag till torsdag klockan 9-12.)

Telefon:

031-368 08 00

Telefontider:

Tillfälliga telefontider med anledning av coronaviruset och covid-19:
Måndag till fredag klockan 9-12 och 13-15. (Ordinarie telefontider: Måndag till torsdag klockan 9-12.)

Postadress:

Box 113 64
40428 Göteborg

Vad är kommunal konsumentvägledning?

Många kommuner erbjuder sina invånare konsumentvägledning och kan ge ett mer personligt stöd än den nationella vägledningen samt vid behov erbjuda fysiska möten. Det är särskilt viktigt för konsumenter med särskilda behov, exempelvis personer med funktionsnedsättning eller språksvårigheter.

Frågorna kan handla om hjälp med att reklamera en vara eller en tjänst och information om vilka rättigheter och skyldigheter konsumenten har. Ibland hjälper konsumentvägledarna till att tolka avtal och kan i vissa fall även medla mellan konsument och företag.

Utöver kommunal konsumentvägledning och den nationella upplysningstjänsten Hallå konsument finns det flera olika organisationer som hjälper konsumenter med oberoende fakta och vägledning.

Bor du i en annan kommun

Skriv in din gata eller ort för att hitta konsumentvägledning i din kommun.