Frågor och svar | Kategori: Försäkring

Får försäkringsbolaget neka mig ersättning?

Fråga från konsument:

Jag har fått en vattenläcka i mitt badrum och när jag anmäler detta på min hemförsäkring så säger försäkringsbolaget att jag inte får någon ersättning från dem. Kan det verkligen stämma?

Vera

Svar:

Emma J
Vägledare,
Konsumentverket

Hej Vera,

När det gäller försäkringar så är det avtalsvillkoren som styr vad som ingår och inte. Vi rekommenderar att du kontaktar vår samarbetspartner Konsumenternas Försäkringsbyrå. De ger oberoende vägledning i frågor som rör försäkringar och pensioner. Vägledningen är kostnadsfri. Du når dem på telefonnummer 0200-22 58 00, vardagar mellan 9.00 och 12.00.

Till Konsumenternas Försäkringsbyrås webbplats

Vänligen

Emma J
Vägledare, Konsumentverket

Kommentera eller ställ en följdfråga


Hittar du inte svaret? Ställ en egen fråga!

Ställ fråga

Vi svarar på dina frågor