Frågor och svar | Kategori: Obeställd vara/tjänst
Hur ska vi göra med fakturan?
Fråga från konsument:
Hej!
En företag skickade till oss en paket medicin med cirka 1300kr faktura, vi vill inte och vi är inte nöjd med såna mediciner och vi vill inte riskera och äter såna mediciner, jag har kontakt med de från mail att jag ska returs sin paket och vi vill inte, men de satt att ni måste betala och ni är som Kund med vårt abonnemang, vi vet inte de göra så, de tvingar oss att de kan inte få tillbaka paketet och vi måste betala, därför vi ska veta med vilken regler kan vi stoppa de och de stoppar och lurar folk. Vi har bestrider sina fakturan också.
Khalil
Svar:
Hej Khalil,
Jag är osäker på om jag har förstått din fråga rätt, men jag har tolkat det som att du har fått hem mediciner från ett företag som du inte är nöjd med. Om jag har missförstått din fråga är du välkommen att återkomma till oss med mer information.
Eftersom jag inte är helt säker vad det är som har hänt i ditt fall skickar jag med två länkar nedan som handlar om bestridande av fakturor och abonnemangsfällor.
Du kan läsa om bestridande av fakturor här
Du kan läsa om abonnemangsfällor här
Om du och företaget inte kommer överens
De flesta kommuner erbjuder konsumentvägledning, dit du kan vända dig för information och stöd.
Sök din kommunala konsumentvägledning här
Om du och företaget inte kommer till en lösning kan du göra en anmälan till myndigheten Allmänna reklamationsnämnden (ARN) för att få en bedömning. Det kostar inget att få sitt ärende prövat av ARN.
Läs mer och gör en anmälan på ARN:s webbplats
Vänligen
Julia