Frågor och svar | Kategori: Abonnemang och prenumerationer

Meddelandet går inte fram

Fråga från konsument:

När jag skickar till b2, så går inte meddelandet fram, hittar inte, som svar???

Ove Mattsson

Svar:

Jenny

Hej Ove,

Jag ser att du har skickat samma fråga två gånger till oss, du får däremot endast ett svar.

Som det står i tråden där du skrev första frågan så är det viktiga att du kan bevisa att du har skickat din uppsägning. Kan du bevisa att du har skickat uppsägningen kan du bestrida kommande fakturor, även om de kommer från inkasso. Bifoga då en kopia på ditt mejl som underlag för att du har gjort vad du ska.

Tänk på att om du inte har tecknat dig för detta så kan du även begära återbetalning för det de felaktigt har debiterat. Det är de som ska bevisa att det finns ett giltigt avtal.

Här kan du läsa mer om att bestrida en faktura

Vidare hjälp av ECC Sverige
När du har problem med ett företag som är registrerat i ett annat ECC-land (EU, Norge, Island och Storbritannien) kan du vända dig till mina kollegor på ECC Sverige. De kan ge rådgivning och i vissa fall medla i ärenden (under förutsättning att det finns tillräckligt med underlag). Medlingen bygger på frivillighet.

Läs mer om att göra en anmälan till ECC Sverige

Om du och företaget inte kommer överens
Om du och företaget inte kommer till en lösning kan du göra en anmälan till myndigheten Allmänna reklamationsnämnden (ARN) för att få en bedömning. Det kostar inget att få sitt ärende prövat av ARN.

Läs mer och gör en anmälan på ARN:s webbplats

Tips om hållbar konsumtion
Vi på Hallå konsument har ett uppdrag att ge vägledning i hållbar konsumtion. Bra tips och information finns på vår webbplats: Miljö och hållbarhet

Vänligen

Jenny

Frågan är stängd!

Frågan är stängd, därför går det inte att ställa en följdfråga eller lämna kommentarer längre.

Hittar du inte svaret? Ställ en egen fråga!

Ställ fråga

Vi svarar på dina frågor