Frågor och svar | Kategori: Andra områden

Avtal om ånger rätt

Fråga från konsument:

Det började med att Boxer ändrade avtals paket. Det nya paketet innehöll två komponenter, på två text rader, Tv- sport 249 kr mån. o TV- mix 189 kr mån. Jag tolkade det så, att det var två alternativ, som dom bestrider. alså dubbel kostnad. Tv-mix få man inte köpa sparat, utan att sport ingår. Mitt påståendet att hänvisar till konsumentköplagens text, att hävda avtalet, avböjde dom direkt, för jag hade missad inköps datum. Allt upphandlades via data, o muntlig, inget annat. Tacksamt för korrekt svar. Vänligen
// Wilfried Wittrin

Wilfried Wittrin

Svar:

Caroline

Hej Wilfred,

Har du ett tillsvidareavtal med Boxer kan de göra ändringar men de måste meddela ändringarna 30 dagar innan. Du har då rätt att säga upp avtalet om du inte är nöjd.

Om du har en bindningstid kan de inte ändra avtalet under bindningstiden. En villkorsändring av ett avtal med bindningstid är endast tillåten om Boxer har uppgett ett giltigt skäl som står angivet i avtalet. Ändrar Boxer villkoren under bindningstiden, utan att uppge ett giltigt skäl som finns angivet i avtalet, kan du ha rätt att häva avtalet och begära skadestånd för dina merkostnader med hänsyn till Boxers kontraktsbrott.

Kontakta Telekområdgivarna
När det gäller telekomavtal har vi en samarbetsbyrå som du också kan kontakta. De heter Telekområdgivarna och de ger opartisk vägledning inom telekomområdet såsom TV, bredband och telefoni.

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-52276700
Telefontid: måndag-torsdag 9-12
Telekområdgivarna / Kontaktformulär (telekomradgivarna.se)

Vänligen

Caroline

Kommentera eller ställ en följdfråga

Hittar du inte svaret? Ställ en egen fråga!

Ställ fråga

Vi svarar på dina frågor