Frågor och svar | Kategori: Abonnemang och prenumerationer

Abonnemang

Lyssna

Fråga från konsument:

Ni har dragit avgift för 1 år till, vilket jag inte har råd med, är en pensionär på 76 år, har varit in på er sida 1 gång. Jag orkar snart inte mer. Bråka för att få tillbaka pengar som är mina, och som jag sparat för att ha möjlighet att besöka ett sjukt barnbarn. Snälla, var lite medmänsklig och hjälp mig.

Carola

Svar:

Anna
Anna
Vägledare,
Hallå konsument

Hej Carola,

Du har skrivit i ett av Hallå konsuments publika inlägg så jag utgår i mitt svar att det är Be2 som du har ett abonnemang hos. Vi på Hallå konsument kan ge dig vägledning i konsumentfrågor.

Om det finns konsumentvägledare i kommunen där du bor så kan det vara en god idé att börja med att höra vilken hjälp de kan erbjuda dig. I vissa kommuner kan man få mer praktiskt stöd men det är upp till varje kommun att själva bestämma om de erbjuder konsumentvägledning och i sådana fall i vilken omfattning.

Du kan söka här för att se vad din kommun kan hjälpa till med

I det inlägget där du skrev din fråga så finns det mycket information om hur du ska avsluta ditt abonnemang. Jag redogör för det här nedanför.

Det första du måste göra är att säga upp avtalet. Skicka ett e-postmeddelande till företaget där du förklarar att du säger upp avtalet med omedelbar verkan. Det räcker inte att bara ta bort appen, radera sin profil eller logga ut ur tjänsten. Då måste man säga upp sin prenumeration. Detta genom att skicka företaget ett mejl om att man vill just säga upp avtalet. Det är då viktigt att ange sina uppgifter, så som kundnummer eller användarnamn eller sin e-postadress.

Uppsägningen är en ensidig viljeförklaring som inte behöver bekräftas för att vara giltig. Det är dock viktigt att spara en kopia på sin uppsägning för att säkra bevis. Enligt information i villkoren på deras webbplats så måste en uppsägningen skickas antingen via e-post (kundservice@be2.se) eller post (be2 S.à.r.l., 13 rue du Commerce L-1351 Luxembourg Luxembourg) eller fax (+46 850 90 04 88).

Om du inte har sagt upp tjänsten på det sättet redan så måste du börja med det.

Här kan du läsa mer i vår artikel "Problem med dejtingsida"​​​

Om du har fler frågor så kan du gärna ringa oss på 0771-525 525. Det kan finnas möjlighet att mina kollegor på ECC Sverige kan försöka att medla med företaget om det inte ordnar sig.

Du kan läsa mer här hur man skickar ett ärende för försök till medling via ECC

Vänligen

Anna
Vägledare, Hallå konsument

Kommentera eller ställ en följdfråga


Hittar du inte svaret? Ställ en egen fråga!

Vi svarar dig oftast inom 48 timmar

Ställ fråga

Vi svarar på dina frågor