Sök gärna bland våra tidigare frågor och svar
Alla kategorier

Måste jag betala för bredbandet trots flytt?

Profilbild på: Alf Jag har haft ett bredbandsabonnemang i ett halvår men ska nu flytta. Det går inte att använda tjänsten i min nya lägenhet utan jag måste teckna ett nytt abonnemang hos ett annat företag. Trots detta säger min nuvarande operatör att jag måste betala ytterligare ett halvår, kan det verkligen stämma? Alf 2017-09-28 10:57 Följ inlägget
  • Profilbild på: Alf Hej Alf,

    Ja, om du har ett abonnemang med bindningstid måste du betala för det återstående halvåret.

    Utifrån din beskrivning låter det troligt att ditt nuvarande abonnemang är ett avtal med bindningstid på 12 månader. Det innebär att både du och operatören är bundna till avtalet under denna tid. Du är alltså betalningsskyldig även om operatören inte kan leverera till din nya adress, om det inte står i ditt avtal att du har möjlighet att säga upp avtalet i förtid.

    Även om du inte har rätt att säga upp avtalet kan det vara värt att fråga operatören om det går att minska kostnaden på något sätt, exempelvis genom att överlåta avtalet till någon annan.

    På Telekområdgivarnas webbplats hittar du mer information om vad du behöver tänka på när du flyttar till ny adress

    Telekområdgivarna ger också vägledning i frågor som rör abonnemang för tv, telefoni och bredband.

    Vänligen Janet Vägledare, Hallå konsument 2017-09-28 11:09

Kommentera eller ställ en ny fråga

Ditt namn och det du skriver i ditt inlägg kan bli synligt för alla. När du anger namn och e-postadress sparar vi dem för att ha möjlighet att återkoppla till dig om din fråga.
Här kan du läsa mer om Hallå konsuments behandling av personuppgifter