Sök gärna bland våra tidigare frågor och svar
Alla kategorier

Kan jag häva avtalet med Com Hem om TV4 och C More försvinner?

Profilbild på: Peder Axelsson Hej. Med anledning av den konflikt som just nu är mellan Telia och Com hem gällande deras kanaler så kan det bli så att vissa kanaler inte kommer att visas/upphöra har jag då rätt att säga upp dessa paket utan att uppsägningstiden på 3 månader skall gälla?
Det är framförallt deras paket c more som jag inte anser att dem kommer kunna erbjuda mig andra kanaler som är liknade då det ingår specifika sport kanaler i detta paket med ligor som jag följer
M.V.H Peder. Peder Axelsson 2019-12-10 08:22 Följ inlägget
  • Profilbild på: Peder Axelsson Informationen är uppdaterad 18 december.

    Hej Peder,

    Om du har Com Hem eller Boxer som operatör går det tyvärr inte att ta del av TV4 och C More längre.

    Det är tråkigt att du och många med dig blir drabbade av detta.

    Ändring i kanalutbudet
    Om ditt kanalutbud förändras kan du ha rätt till kompensation. Du skulle exempelvis kunna ha rätt till ett prisavdrag alternativt ersättning i form av någon annan kanal. I vissa fall kan du som konsument ha rätt att avsluta avtalet. För att du ska ha rätt att avsluta avtalet så ska förändringen vara till stor nackdel för dig som konsument.

    Nedstängning av C More 
    Om du har bredband via Com hem så går det inte längre att ta del av C Mores tjänst. Det är i dagsläget oklart vem som orsakat detta problem och jag råder dig därför att klaga till Com hem och C More.

    Klaga skriftligen
    Ta kontakt med Com hem och/eller C More och klaga skriftligen exempelvis via mejl. På så sätt har du bra bevisning för att du har klagat och vad du har klagat på. Ange också vad du anser är en lämplig ersättning i ditt enskilda fall.

    Du kan använda dig av vår klagoguide för tips och råd

    Telekområdgivarna
    Vi har en samarbetsbyrå som heter Telekområdgivarna. De ger opartisk och kostnadsfri hjälp till konsumenter om abonnemang för tv, telefoni, bredband och fiber.

    Telefonnummer: 08-522 767 00
    Öppettider: 9-12 alla helgfria vardagar

    Läs mer om ändringar i kanalutbudet på Telekområdgivarnas webbplats

    Om du och företaget inte kommer överens
    Om du och företaget inte kommer till en lösning kan du göra en anmälan till myndigheten Allmänna reklamationsnämnden (ARN) för att få en bedömning. Det kostar inget att få sitt ärende prövat av ARN. Tvisten måste röra sig om 500 kr eller mer. 

    Läs mer och gör en anmälan på ARN:s webbplats

    Vänligen Johanna Vägledare, Hallå konsument 2019-12-10 09:17