Häva ett köp
Den 25 december 2018 handlade jag på nätet från företaget MyPosture i Danmark, de har även en svensk hemsida. Den 27:e december 2018 drar de pengar från mitt kort, och jag får ett mail där det står att de skickat min order och att den kommer om 1-3 dagar. Efter två veckor kontaktar jag dem via mail och frågar var min order är. Jag får svaret att de har problem med DHL i malmö men att mitt paket ska komma samma vecka. Efter ytterligare två veckor kontaktar jag dem igen och säger att jag vill häva min order och få pengarna tillbaka. Då får jag istället svaret att de inte skickat varan för att de inte haft varan inne i lager men att den är på väg in. Jag har skrivit till dem upprepade gånger att jag vill häva köpet och få pengarna tillbaka till mitt konto, men varje gång svarar de samma sak, att produkten är på väg in och kommer att skickas snart. De vägrar med andra ord att hörsamma min begäran om att avbryta detta köp. Jag vill inte ha med detta oseriösa företag att göra. Det går inte att ringa till dem, och på mail svarar de ytterst kortfattat. Har läst recensioner på nätet från ett flertal personer som starkt varnar för att ha med detta företag att göra, himla synd att jag inte kollade upp det först innan jag beställde. Hur ska jag gå vidare med detta? Anna 2019-01-30 16:36 Följ inlägget