Deadline för att skicka ditt återbetalningskrav till Norwegian

Nyhet: Publicerad 25 februari 2021

Lyssna

Norwegian inledde i slutet av förra året en företagsrekonstruktion i Norge. Nu uppmanar flygbolaget alla konsumenter som tror att de har rätt till återbetalning att rapportera sina krav senast den 26 februari 2021.

Samarbete:Denna sida är en del av Europeiska unionens konsumentprogram (2014-2020).

Norwegian har inte fått återbetala flyg som ställdes in före den 8 december 2020 förrän företagsrekonstruktionen är avslutad. ECC Sverige och Hallå konsument har nyligen mottagit nyheter från ECC:s kontor i Norge gällande nästa steg i Norwegians rekonstruktionsprocess. Flygbolaget uppmanar alla konsumenter som tror att de har rätt till återbetalning att rapportera sina anspråk senast imorgon, fredag 26 februari 2021. Norwegian ber konsumenter att skicka namn, adress, e-postadress och en kort beskrivning av ärendet till: norwegian-examinership@kpmg.ie De som redan har anmält sitt anspråk till e-postadressen ovan behöver inte skicka in sitt anspråk på nytt. I vårt frågeforum kan du läsa mer om rätten till återbetalning och Norwegians rekonstruktion. Länk till forumet.

Denna webbplats är en del av Europeiska Unionens Konsumentprogram (2014:2020). ECC Sverige är en del av Konsumentverkets upplysningstjänst Hallå konsument och delfinansieras av europeiska unionen.