Information om Skandigo

Aktuellt | Publicerad: 2015-07-15

Många konsumenter ställer för tillfället frågor gällande Skandigo Rejser ApS från Danmark. Här följer information om hur du som konsument kan agera.

Konsumenter uppger till Konsument Europa att de har bokat hotell via Skandigo, men att hotellet inte har fått betalt från företaget och vill man hålla fast vid bokningen måste man betala igen till hotellet. Skandigos webbsida ligger nere och det går inte att göra nya bokningar. Uppgifter om en konkurs är dock inte bekräftade. Rekommendationen är ändå att skicka en reklamation till info@skandigo.se och begära återbetalning samt spara mejl och övriga handlingar. Konsumenter som har betalat med kreditkort kan reklamera till banken och begära återbetalning.

Begäran om återbetalning

Är du drabbad och vill att ditt ärende handläggs? Då kan du göra en anmälan via Konsument Europa eller mejla till 

info@konsumenteuropa.se

Glöm då inte att bifoga din orderbekräftelse, bevis på betalning, intyg från hotellet att vistelsen inte är betalad av Skandigo Rejser ApS och din reklamation med begäran om återbetalning från företaget.  

Läs hela artikeln på Konsument Europas webbplats

Här når du klagoblanketten

Kontaktuppgifter till Konsument Europa

Senaste nyheter