Få hjälp med konsumentfrågor

Har du frågor om dina rättigheter före eller efter ett köp? Till exempel om du fått problem med något du köpt. Då kan en konsumentvägledare hjälpa dig.

På en del kommuner finns en person som jobbar med konsumentfrågor. De kallas för konsumentvägledare.

Vägledaren kan berätta för dig om dina rättigheter. Till exempel hur du gör för att klaga på något du köpt.

Ibland kan de hjälpa dig att tolka ett avtal.

Kontakta en konsumentvägledare

Du kan ringa eller mejla till kommunen. Ibland kan du boka ett möte. Det kan vara olika mellan kommunerna vilken hjälp du kan få.

Lista över konsumentvägledning utifrån kommun

Saknar din kommun konsumentvägledning?

Finns det ingen som jobbar med konsumentfrågor på din kommun? Kontakta Konsumentverket istället.

Kontakta en vägledare på Konsumentverket

Fick du svar på din fråga?

Källa: Konsumentverket

Granskad: 21 februari 2024